BIBELSKE DATING guide - Klasse Bibelen Online

Bibelske Dating: Hvordan Dets Forskellige Fra Moderne Dating

Hvad siger Bibelen om dating / kur?

Hvad er den Bibelske retningslinjer for dating relationer

8 Bedste Bibelen Vers Om Dating - Opmuntrende Skriftsted

Dating Regler I Bibelen

Vi kan definere bibelske dating som en metode til indførelse og gennemførelse af en præ-ægteskabelig forhold mellem en mand og en enkelt kvinde. Mange ønsker at vide, hvordan de kan gå om at komme til at kende nogen, og i sidste ende at blive gift uden at få ondt eller gå på kompromis med deres tro. Det er vigtigt at elske og ære andre, som vi elsker os selv (Romerne 12:9-10), og dette er sikkert rigtigt, for et frieri eller dating forholdet. Når man er i et fast forhold, uanset om dating eller kur, er det er vigtigt at huske, at elske Herren over alt andet (Matthæus 10:37). Jeg nævner tilstrækkeligheden af Skriften som en del af grundlaget for denne kolonne, fordi det er en af de lærdomme, der berører alle områder af vores liv, og det er i hjertet af den tilgang til dating (og livet), at vi skal tale om her. Få mere at vide Emner Relationer i Voksenlivet Tro Funktioner Blog Podcast Om Vores Vision Vores Team Vores Værdier Donere Kontakt Os Juridiske Ting Connect Facebook Twitter YouTube, iTunes RSS e-Nyhedsbrev. Dette princip er tæt forbundet til den første og er lige så vigtig i venskaber som i dating. Nu, du er på. Ingen spørgsmål er for bred eller for specifik, for teoretisk, for teologisk, eller for praktisk. I bibelsk dating, Skriften guider os til, hvordan til at finde en mage og gifte sig, og Bibelen lærer, blandt andet, at vi skal handle på en måde, så det ikke ensbetydende med, at et ægteskab-niveau, engagement, indtil der tilsagn foreligger, før Herren. Det er en af de vigtigste beslutninger, vi nogensinde vil gøre, fordi når to mennesker gifter sig, de holder sig til hinanden, og de bliver ét kød i et forhold, som Gud har bestemt til at være faste og ubrydelige (første Mosebog 2:24; Matthæus 19:5). Sørg for at den besked, du sender med dine handlinger ikke kan tiltrække mennesker, der vil føre dig til at gå på kompromis dine værdier. Hvad værre er, det har bragt stor vanære for at Kristi navn og til at vidne om personer og kirken. Vi skal finde ud af, om den person, der er blevet genfødt i Kristi Ånd (Joh 3:3-8) og hvis han eller hun deler den samme lyst til Kristus-lighed (Filipperne 2:5). Bibelske dating tilgange relationer fra et helt andet perspektiv — en af ministeriet og service og bringe ære til Gud. Med andre ord, inden de mange grå områder her, hvad adfærd i vores dating-liv, vil hjælpe os til bedste pleje til vores brødre og søstre i Kristus, og bringe ære til Sit navn.

Dating Regler I Bibelen

Bibelen guider os i nogle områder af bredere og mere generelle principper og idéer, som vi kan bygge videre på, når vi stræber efter at leve det Kristne liv i det praktiske måder. Denne doktrin blot holder på, at Bibelen er tilstrækkelig til at vejlede og instruere os autoritet i alle områder af vores tro og vores liv, og at der ikke er områder af livet, som Bibelen har ingen vejledning for os. Nogle af de beskeder, vi har præsenteret, har indtaget den holdning, at Kristne kan anvende deres tro på en sådan måde, at de stadig kan arbejde inden for det system, de har arvet. Bibelen fortæller os, at vi, som Kristne, skal vi ikke gifte sig med en vantro (2 Korinther 6:14-15), fordi det ville svække vores forhold til Kristus, og på kompromis med vores moral og standarder. Bibelske dating tendens til at være complementarian (Gud har skabt mænd og kvinder forskelligt og har ordineret hver af disse åndelige lig med at spille forskellige og værdifulde roller i kirken og i familien). Det er betragtet som den naturlige forløber for ægteskab, og er generelt betragtes som noget tilbage at ønske, uanset hvilken form den måtte tage. Vi bør dato for sjov, venskab, personlighed, udvikling og valg af en mage, for ikke at være populære eller til sikkerhed. Bibelske dating har som sit mål om at være følelsesmæssigt og fysisk intim med et medlem af det modsatte køn.

Tilstrækkeligheden af Skriften er undervist eksplicit og implicit i mange passager, men måske den mest indlysende er 2 Tim 3:16-17. Vi vil se på en række passager i løbet af vores diskussioner, der understøtter forskellige aspekter af bibelske dating, men for øjeblikket, så lad mig lige give dig nogle referencer til at studere. Er der endda overordnede principper i Skriften, der begrunder den moderne vision af dating (eller jeres, hvad det kan være). Spørg dig selv hvorfor. Hvad er det du prøver at holde fast i, at du mener, at denne tilgang vil tage fra dig (privatlivets fred, uafhængighed, en sekulær idé om frihed eller af dine egne rettigheder). Bibelske dating påtager sig ingen fysisk intimitet og mere begrænset følelsesmæssig intimitet uden for ægteskabet. Joshua Harris, for eksempel, har fremmet en model af frieri, der leder tilbage til en model, der anvendes bredt inden for moderne dating udviklet sig. Det er bare noget, du kan gøre, hvis du er single og alder (den alder er hurtigt faldende) i Amerika. Også, vi er ikke at forurene vores krop ved at have sex før ægteskabet (1 Korinther 6:9, 13; 2 Tim 2:22). Ikke alle vil være enige med Scott ' s tilgang, og vi inviterer feedback fra nogen, der mener, at der er bedre til at fortolke de bibelske passager Scott trækker fra. Selv om det er i orden for de Kristne at have ikke-Kristne venner, dem, der er særligt tæt på vores hjerte skal være modne troende, som ønsker at følge Kristus med deres liv.